Říj 27, 2020
1 Views
Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Moto Gp Holandsko TT Circuit Assen

Moto Gp Holandsko TT Circuit Assen

Written by

Circuit van Drenthe v Assenu je mekkou pro motocyklové závody, stejně důležité pro dvoukolovou brigádu, jako je Indianapolis, Le Mans nebo Monako pro ty na čtyřech kolech. Vítězství zde je úspěch, který si závodníci cení nad téměř všemi ostatními.

Závody v této části Holandska mají dlouhou historii. Původní trať Assen byla poprvé použita pro Dutch Tourist Trophy z roku 1925. Organizátoři závodu využili uvolnění nizozemských zákonů, které poprvé povolily závody na uzavřených kurzech. Konal se na zděných venkovských silnicích přes vesnice Borger, Schoonloo a Grolloo a pořádal je Motorclub Assen en Omstreken, první událost vyhrál Piet van Wijngaarden na Nortonu o objemu 500 ccm – pouze tři další kola byla klasifikována jako finišery.

Kurz měl délku 28,57 km (17,75 mil) a byl charakterizován dlouhými rovinkami a rychlými smyčkami, některé části byly nezpevněné a jiné byly dokončeny z cihel. Několik úseků bylo také velmi úzkých; ve dvou bodech na trati projížděla kola přes mosty, které dokázaly pojmout pouze konkurenty v jednom souboru.

Živý přenos, plán a živé televizní vysílání MotoGP 2021

Přímý přenos MotoGP k dispozici na Eurosport Player. Živý přenos MotoGP 2021 bude k dispozici na MotoGP.com, Tenplay, NBC Sports, Fox Sports a BTsport. Aktuální program Moto gp zde 🏍️Moto Gp 2021 kalendář a program a kde sledovat Moto gp živě zde 🏍️Moto GP 2021 live on line přenos
Sledujte živé výsledky Moto Gp zde 🏍️Moto Gp výsledky Kompletní výsledky závodníků MotoGP roku 2021.

Zatímco dav 10 000 byl nadšený z rychlostí a zvuků první události, bylo jasné, že je nutný lepší kurz. Vzhledem k tomu, že místní vláda Borgeru nebyla ochotna zaplatit za úplné připravení kurzu, byl na rok 1926 zaveden přechod na nový okruh, tentokrát blíže k samotnému Assenu. Silnice přes vesnice Hooghalen, Laaghalerveen a Witten tvořily zhruba obdélníkový směr s názvem Circuit van Drenthe.

Nový kurs byl dlouhý 10 535 mil (16 536 km) a stejně jako jeho předchůdce měl dlouhé rychlé rovinky, ale podstatně širší silnice. Po neuspokojivém začátku, který viděl malé davy, událost přilákala mezinárodní status a brzy se její bohatství zlepšilo, přičemž počet diváků každoročně rostl na nebývalé úrovně. Od roku 1936 byla událost oficiálně nazvaná „Dutch TT“ a po pětileté přestávce během druhé světové války se závody rychle obnovily v roce 1946. V roce 1949 se akce stala součástí prvního mistrovství světa motocyklů, což je pozice kterou si – jednoznačně – od té doby uchovává každý rok.

V roce 1955 se organizátoři rozhodli, že je potřeba nový kurz, přičemž účelové úseky spojují některé stávající místní silnice a vytvářejí kompaktnější, semipermanentní kurz. Oficiálním důvodem byla výstavba nové dálnice z Assenu do Hooghalenu, která by prořízla stávající směr na jeho severním konci. Pohodlně se tím odstranily také části okruhu na pevnině pod jurisdikcí sousedního města Beilen, což znamená, že Assen si nechal veškerou kořist populární akce …

Za rekordní čas pouhých čtyř měsíců se v době závodů TT objevila nová trať o délce 4,7 mil (7,705 km). Závod 500 ccm se měl ukázat jako kontroverzní. Po zahřívacím kole se jezdci rozběhli a požadovali větší podíl na výnosech poté, co viděli obrovskou velikost davu. Po hrozbě stávky se organizátoři dohodli a závod se konečně rozběhl, když Geoff Duke dosáhl vítězství na svém Gileru.

Takže klasický kurz TT byl stanoven a po 20 let zůstal téměř beze změny. Jezdci hodnotili trať jednou ročně jako jednu z nejnáročnějších díky kombinaci vyklenutých silnic, rychlých zatáček a pomalejších zatáček. První znatelné změny přišly v roce 1976, kdy byla v závěrečném rohu vložena šikana a nový krátký kurz byl vytvořen přidáním nové otočky o 180 stupňů, která spojovala hlavní rovinu s Veenslang. Byly také upraveny zatáčky Mandeven a Duikersloot, aby poskytovaly větší odtok.

Slavný roh Ruskenhoek byl upraven v roce 1981 a posunul jej dále od Ramshoeku na zpětné smyčce, zatímco v následujícím roce byl postaven nový komplex jám. To poprvé představovalo řádné garáže a boxovou uličku oddělenou od hlavní trati a hodně přispělo k tomu, aby se týmy a jezdci dostali do současných standardů.

V roce 1984 došlo k zásadní změně, kdy byla severní smyčka snížena na polovinu, čímž se celý kurz téměř o míli zkrátil. Pryč byly skvělé rohy jako ‚Bedeldijk‘, ‚Stroomdrift‘ a ‚De Vennen‘, místo nich přicházely řady rozsáhlých technických rohů, přehlížených velkými diváckými bankami.

Na počátku 90. let se místní orgány poprvé rozhodly vytvořit plně uzavřený kurz. Následovalo to řadu strašlivých – a někdy i smrtelných – nehod, ke kterým došlo mezi závodními událostmi, kdy byl kurz otevřen pro veřejné použití. To také otevřelo možnosti pro celoroční použití a automobilové závody začaly na kurzu poprvé.

Drobné úpravy vstupu a výstupu do pitlane stranou, další velká změna přišla v roce 1999, kdy byl okruh upraven o novou tribunu, kontrolní věž, tiskové středisko a renovované garáže boxů. V roce 2002 byl Veenslang (od rohu Strubben po Stekkenwal) přesunut asi o 50 metrů dále na východ, aby vytvořil prostor pro zvětšenou plochu výběhu. Na jižním konci trati se také Mandeveen a Duikersloot přesunuli asi o 10 metrů dále směrem dovnitř, aby zvětšili odtokovou plochu a štěrkové lože. Část okruhu na okruhu byla také zcela obnovena.

První „plovoucí“ tribuna na světě byla instalována nad závěrečným rohovým odtokem včas pro sezónu 2005, zatímco byly oznámeny plány na další rozsáhlou přestavbu severní části trati s cílem zlepšit okruh pro automobilové závody a uvolnit zemi pro hotel, bowling, muzeum, lázeňské a fitness centrum a merchandisingová centra. V první fázi, která byla dokončena ve dvou fázích, došlo k přestavbě rohu De Bult, aby se v roce 2005 zajistil větší odtok a další nové vyrovnání Ruskenhoeku.

Druhá fáze byla zásadnější, severní smyčka 1984 byla z velké části vyhlazena, aby se vytvořila nová část stadionu. Pryč byl také slavný S-Bocht, který byl nahrazen prodlouženou hlavní rovinkou a novou rozsáhlou první zatáčkou. Veenslang se také narovnal, čímž se eliminoval zlom za tunelem. Nové úseky trati umožnily instalaci nových severních a jižních krátkých tratí, které by mohly běžet současně.

V poslední době byla sekce Ruskenhoek ještě jednou upravena v roce 2010, přičemž cyklistická trasa byla odkloněna, aby se zabránilo šikaně, a mírně zrychlila časy na kolo. Šikana byla zachována pro použití při čtyřkolových akcích.

Nový Assen si stále dokázal zachovat svůj základní charakter, i když bylo spousta lidí, kteří cítili, že nejnovější revize představují menší výzvu než předchozí iterace. Změny však nyní znamenají, že má rozšířený kalendář událostí na dvou a čtyřech kolech, aby si udržela budoucnost důležitého centra pro nizozemský motoristický sport.

Adresa: TT Circuit Assen, De Haar 9, 9405 TE Assen, Nizozemsko

PH: +31900388 2488

Typ okruhu: Trvalá silniční trasa

Webové stránky: http://www.ttcircuit.com

Article Categories:
Moto Gp · Moto Gp okruhy

Sport online | Živě sport přenosy | Online stream live | Sport přenosy živě | ČT sport online | ČT Sport živě | Liga mistrů online | Hokej live stream | F1 online sport | Lední hokej online stream | Fotbal živé přenosy zdarma | Tenis online streamy | Biatlon online sport stream | Moto GP online sport stream | NHL online stream - hokej živě | Fortuna liga - fotbal online | Extraliga ledního hokeje online | Tenis živé sport přenosy | Live Fotbal: Živě Liga mistrů online | Online sport živě