Moto Gp Itálie Mugello

📺Živé přenosy📺Live výsledky

Mugello je jedním z klasických italských okruhů, zastrčený ve zvlněných kopcích regionu Toskánsko a milovaný motocyklovou závodní brigádou. Tisíce lidí se každoročně shromažďují na tribunách, aby uctívaly jezdce MotoGP, zejména domácího hrdinu Valentina Rossiho, jehož fanoušci žlutě strání svahy svého hrdiny.

Navzdory svému klasickému dojmu z kurzu je Mugello relativně moderní záležitostí a vlastně druhým okruhem, který nese toto jméno. Originál byl kurz po veřejných silnicích, který se vinul po 38 kilometrech toskánské krajiny. To vedlo k akci od roku 1914 do roku 1970. Jména jako Giuseppe Campari, Enzo Ferrari a místní idol Emilio Materassi patřili mezi hlavní osobnosti, kteří závodili na starém okruhu Circuito del Mugello, který jel ze Scarperie do kopce do Firenzuoly, pak přes průsmyk Futa a z kopce do San Piero a Scarperia.

Příchod Mille Miglia ztlumil význam Mugella, ale v polovině šedesátých let s koncem závodu v Itálii se znovu obnovila jejich významná místa na silnicích Mugello. Mugello GP byl obnoven v roce 1955 a od roku 1964 do roku 1969 jako silniční závod připomínající Targa Florio, který se skládal z osmi kol po 66,2 km. Silnice byly uzavřeny kvůli závodění a kvalifikaci, ale během tréninku – neuvěřitelně – zůstaly otevřené veřejnosti.

[WPSM_AC id=740]

Pošetilost tohoto přístupu byla odhalena v roce 1970, kdy bylo sedmiměsíční dítě zabito, když místní závodník Spartaco Dini během soukromého testu narazil se svým Alfa Romeo GTA do skupiny lidí ve vesnici Firenzuola. Čtyři další lidé, včetně 2 malých dětí, byli vážně zraněni a událost tohoto roku se ukázala jako poslední. Úřady již začaly hledat místo pro trvalý uzavřený kurz a tragédie sloužila pouze k urychlení těchto plánů.

Pozemek v Barberino di Mugello byl identifikován jako nejvhodnější, který se hnízdil jako v údolí a vytvářel přirozené zatáčky a změny nadmořské výšky. Bylo zvažováno několik dispozic, než byla schválena finální verze a stavba začala v roce 1973.

Nová Mugello byla otevřena v červnu 1974 sérií řady F5000 a byla okamžitě oblíbená u konkurence. Dlouhá, zametací hlavní rovinka se rozlila do stoupající pravice, než stoupala a padala přes stráně za boxy řadou rychlých zatáček. Mistrovství světa sportovních vozů uskutečnilo několik návštěv během sedmdesátých let, zatímco původní série Formule 2 z něj udělala od samého začátku oporu svého plánu. Okruh si velmi rychle osvojily i mistrovství světa motocyklů.

V polovině 80. let se však Mugello dostával do finančních potíží a ohledně budoucnosti okruhu panovala velká nejistota. Přetrvávaly pověsti, že údolí bude zaplaveno, aby se vytvořila nádrž pro zásobování nedalekého Firenze. V roce 1988 však okruh koupilo Ferrari, které jej chtělo použít jako další testovací zařízení pro své vozy Formule 1.

V sezóně 1991 byly včas provedeny rozsáhlé rekonstrukce, včetně výstavby nových jám a výběhů, odstranění bariéry Armco ve prospěch betonových zdí a rozšíření mnoha odtokových a štěrkových ploch. Zřídka používaná krátká trasa byla v tomto bodě odstraněna a stala se místo ní alternativní zkratkovou cestou směrem k boxům. Mugello nikdy nevypadal lépe a změny zajistily návrat mistrovství světa motocyklů a debut světových superbiků.

Na čtyřech kolech tento okruh hostil mistrovství FIA GT, Formule 3000 a krátkodobý mezinárodní šampionát cestovních vozů. V roce 2012 uspořádala také oficiální testovací relaci Formule 1. Dnes hostí závody italských národních šampionátů GT a cestovních vozů, stejně jako Ferrari Challenge Europe.

Pandemie koronavirů v roce 2020 si vynutila úplné zrušení italské akce MotoGP, ale došlo k nečekané útěše s potvrzením, že Mugello bude hostit Formuli 1. „Pirelli Gran Premio Della Toscana Ferrari 1000“ se konalo 13. září na 1000. závodě Ferrari Grand Prix Grand Prix, ačkoli to pro majitele okruhu nebyl skvělý exponát.

Navzdory obavám, že by vysokorychlostní charakter trati mohl brzdit těsné závody, poskytovaly všechny události víkendového kalendáře vzrušující akci kolo na kolo. Závod Formule 1 měl dvě zastavení s červenou vlajkou, po hromadě vyvolaném hromadným restartováním a velkou nehodou pro Racing Point of Lance Stroll. Lewis Hamilton si během víkendu s dominancí Mercedes-Benz připsal své 90. vítězství (i když přinejmenším bezpečnostní vůz, namalovaný červenou barvou v kývnutí na dědictví Ferrari, pomohl poskytnout kontrast k celočerným vozům vpředu). Po nekonkurenceschopném závodě se obě vozy Ferraris mohly vrátit domů pouze na osmém a 12. místě.

Skutečným vítězem se stal samotný Mugello, přičemž na okruhu mezi čtyřkolovým závodním bratrstvím bylo nalezeno mnoho konvertitů. Uvidíme, zda bude Toskánsko GP jednorázové, ale určitě zůstane ve vzpomínkách na dlouhou dobu.

Adresa: Mugello Circut, Via Senni 15, Scarperia, Firenze 50038, Itálie

PH: +39 55 8499111

Typ okruhu: Trvalá silniční trasa

Webové stránky: http://www.mugellocircuit.it