Moto Gp Japonsko Motegi

📺Živé přenosy📺Live výsledky

Pokud by někdy existoval projekt, který by symbolizoval pronikavé odhodlání proti velké přesile, pak by to byl okruh Twin Ring Motegi. Společnost Honda, která byla postavena jako zařízení k předvedení svých produktů zákazníkům i širšímu světu, se vyráběla více než 10 let a byla postavena v nepřekonatelné velikosti a rozsahu kdekoli na celém světě.

Rané počátky

Jeho původ lze vysledovat až do roku 1986, kdy se skupina v divizi prodeje motocyklů Hondy rozhodla, že potřebuje novou strategii pro zapojení zákazníků. Přišli s perspektivním projektem, který by viděl spolupráci s prodejci po celém Japonsku na vytvoření celostátní sítě zařízení, kde si uživatelé motocyklů mohou užít jízdu na kolech. Jako středobod by bylo jedno mega-zařízení; centrum mezinárodního měřítka, kde si návštěvníci mohli kromě motocyklů dopřát také potěšení z automobilů a energetických produktů.

[WPSM_AC id=740]

Dealerský program rychle získal souhlas vrcholového vedení, ale výzvy k vybudování významného motoristického centra získaly trakci podstatně déle. Za účelem dalšího zkoumání proveditelnosti byla zřízena projektová skupina „Motorová dráha“ v čele s Yozo Yoshidou. Skupina vyhodnotila řadu webů a pokračovala v prosazování podpory v rámci vnitřní byrokracie společnosti Honda.

Nakonec bylo vybráno jedno místo – v Motegi-machi v prefektuře Tochigi. Zdálo se to jako nepravděpodobné místo, které sedělo v kopcovité krajině poblíž města, které se vzpamatovávalo z katastrofálních záplav, které jen rok předtím smyly 80 procent jeho budov na břehu řeky. Má však několik výhod; jeho umístění v amfiteátru by vedlo zvuk spíše směrem nahoru než ven k místní komunitě, bylo to přiměřeně blízko Tokia a země byla relativně levná.

Sen se objeví
Před udělením souhlasu navštívil web viceprezident společnosti Honda Koichiro Yoshizawa. Byl přesvědčen o jeho výhodách, ale věděl, že jeho transformace podle plánu by vyžadovala velké kapitálové financování a že každý takový projekt lze považovat pouze za velmi dlouhodobou investici. 31. března 1988 dostal projekt konečně zelenou, poté prezident Hondy Tadashi Kume řekl: „Chci, abyste na tomto projektu pracovali z dlouhodobého mezinárodního hlediska. Chci, abyste vytvořili zařízení dostatečný rozsah, který může podpořit naše sny. “

Společnost Honda zahájila program trpělivých a pečlivých jednání s komunitou Motegi a do prosince 1990 byly provedeny nezbytné nákupy a projekt se posunul dále. Předběžné plány byly předloženy ke zvážení místním orgánům, ale v době, kdy byly předloženy konečné plány, se projekt vydal novým směrem. Návštěva projektového týmu v USA je ohromila popularitou oválných závodů a překvapila ji skutečnost, že v zařízeních, jako je Charlotte, mohli diváci vidět celou trať z tribuny. Oválný kurz by tedy tvořil nedílnou součást Motegiho plánů.

Schválení bylo uděleno pro novou koncepci silnice a oválu „Twin Ring“, ale pokles japonské ekonomiky vypadal, že projekt zcela ohrozí. Počáteční požadovaná investice by byla obrovská a byl vyvíjen tlak na snižování nákladů. Díky šťastné shodě představenstvo společnosti Honda také schválilo program motorů pro CART Indycar Series pro rok 1994 a na tomto pozadí, domácí dráha pro testování a předvedení programu Indycar přinesla dostatek obchodních synergií pro konečné schválení. Prezident společnosti Honda Nobuhiko Kawamoto řádně oznámil konstrukci Twin Ring Motegi v lednu 1995 na výroční novoroční tiskové konferenci.

Stavba začíná
Příprava půdy byla nesmírným úkolem, vyžadujícím nivelaci kopců a změnu úrovně nížinných oblastí. Bylo přerozděleno celkem 1,3 milionu metrů kubických zeminy podle objemu, aby se na některých místech zvýšila úroveň země až o 65 metrů. Zůstává největším stavebním projektem, jaký kdy byla financována jedinou soukromou společností v Japonsku. Motegi-machi, jehož populace byla skromných 18 000, se najednou ocitl v roli 800 stavebního personálu, 280 nákladních vozidel a sedmi 70tunových sklápěčů s obřími pneumatikami. Společnost Honda udržovala web otevřený pro návštěvníky po dlouhou dobu výstavby a na jeho konci se na podívanou přišlo podívat více než 15 000 lidí.

Kolaps japonské legendární bublinové ekonomiky, nejprve hrozba pro samotnou existenci projektu, brzy poskytl neočekávanou výhodu; recese snížila nájemné za velké stavební stroje i náklady na různé stavební materiály až na úroveň hluboko pod původními odhady. Tak vznikl přebytek rozpočtu, který měl být sotva dostatečný pro samotné závodní dráhy. Peníze navíc byly použity na stavbu diváckých tribun.

Dne 31. července 1997, více než 10 let po prvním zahájení projektu, byla zahájena činnost společnosti Twin Ring Motegi. Více než 2 000 lidí, včetně vlastníků půdy, místních obyvatel, vládních úředníků, stavebního personálu a zaměstnanců a zástupců společnosti Honda, se sešlo na slavnostním přestřižení pásky. Komplex se chlubil dvěma závodními kurzy, bezpečností a jezdeckou školou, dodatečným oválem špíny, motokárovým okruhem a do příštího roku by se mohl pochlubit také hotelem, restaurací, obchody a společenskými sály, včetně impozantního muzea Honda, které obsahuje tisíce motocyklů a automobilů dokumentující slavnou závodní historii japonské továrny. Dnes zařízení zaměstnává přibližně 300 zaměstnanců.

Závod začíná

Oválný okruh přilákal svou první mezinárodní událost v roce 1998, kdy poprvé navštívila série Champ Car. Kurz ve tvaru vejce s nízkým převýšením byl neobvyklý, protože zatáčky tři a čtyři byly mnohem těsnější než zatáčky jedna a dvě, což vyžadovalo, aby řidiči podřadili. Mexický jezdec Adrian Fernandez zvítězil při první z pěti návštěv, než závod změnil pozornost, stejně jako jeho vlastní společnost, na IRL v roce 2003. Dan Wheldon byl první jezdec, který vyhrál motor Honda následující rok, zatímco v roce 2008 byl Motegi na titulky novin, když Danica Patrick prudce zvítězila, první v soutěži Indycar o ženskou konkurentku.

Závody Indycar pokračovaly až do roku 2011, kdy velké zemětřesení napříč východním Japonskem způsobilo poškození zařízení, včetně útlumu na oválné trati, která jej učinila nevhodným pro motoristický sport. Následoval přechod na silnici, i když se nadále používal oválný box, který vyžadoval výstavbu nových vchodů a východů. Po této události se Indycar rozhodl ukončit účast na dálkových zámořských závodech, místo toho se raději soustředil na svůj domácí kalendář. Poškození oválu je obtížné napravit, takže je nepravděpodobné, že by bylo znovu použito v soutěži.

NASCAR také krátce fušoval do oválu Motegi v roce 1998 a na konci sezóny uspořádal exhibiční závod, který vyhrál Mike Skinner. Následující rok Winston West Series držel závod jako jeho finále série, ale kvůli vysokým nákladům na dopravu na akci a špatné účasti se série nevrátila.

I když sdílí garáž a tribunu s oválným kurzem, silniční trať je jinak zcela oddělená, prochází ve dvou bodech pod rychlostní komunikací a mizí na východ, diváci na hlavní tribuně ji nevidí. Navzdory této nevýhodě je zdaleka nejrušnějším z těchto dvou okruhů, kdy Formula Nippon jezdí dvakrát ročně, vozy Super GT a Super Taikyu jednou každý a místní události téměř každý víkend. Lze vytvořit dvě kratší tratě pomocí spojovacích silnic, přičemž východní vnější trasa má výhodu vlastní jámy a výběhu. Krátké kurzy se obvykle používají pro juniorské závody formule, jako jsou Formule 4 a FJ1600.

Silniční trasa je také oblíbenou motocyklovou závodní dráhou, kdy MotoGP navštěvuje jednou ročně a nyní tvoří hlavní mezinárodní událost, stejně jako několik japonských národních závodních závodů na kole. Motegi hostil Pacific Motorcycle Grand Prix od roku 2000 do roku 2003 a japonskou Grand Prix od roku 2004.

Adresa: Twin Ring Motegi, 120-1 Hiyama, Motegi-machi, Haga-gun, 321-3597 Tochigi, Japonsko

PH: +81 285 64 0001

Typ okruhu: Trvalé silniční a oválné trasy

Webové stránky: http://www.twinring.jp