Říj 27, 2020
0 Views
Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Moto GP Katalánsko Circuit de Barcelona-Catalunya

Moto GP Katalánsko Circuit de Barcelona-Catalunya

Written by

Circuit de Barcelona-Catalunya (jak se stal známým v září 2013) je jednou z nejrušnějších evropských tratí, kde se konají významná kola Formule 1, MotoGP a stává se sezónním zimním domovem týmů F1, když testují své nové vozy a Řidiči.

Plány na tento okruh byly poprvé navrženy v polovině 80. let, kdy katalánská vláda chtěla ocenit velkou cenu od Jerezu a vrátit se do Barcelony poprvé od 70. let, kdy se legendární hřiště Monjuich Park naposledy používalo pro formuli Jeden. Byl zajištěn pozemek severně od Barcelony poblíž města Montmeló a v únoru 1989 byl položen základní kámen.

Stavba pokračovala v letech 1990 až 1991 a dokončená trať byla připravena na svůj první závod, který se koná ve španělském šampionátu cestovních vozů, 10. září 1991. Vítězství získal bývalý pilot F1 Luís Pérez-Sala. O dva týdny později přišla Velká cena Španělska Formule 1, kde se odehrál nezapomenutelný duel mezi Mansellem a Sennou. Velká cena motocyklu následovala o měsíc později.

Živý přenos, plán a živé televizní vysílání MotoGP 2021

Přímý přenos MotoGP k dispozici na Eurosport Player. Živý přenos MotoGP 2021 bude k dispozici na MotoGP.com, Tenplay, NBC Sports, Fox Sports a BTsport. Aktuální program Moto gp zde 🏍️Moto Gp 2021 kalendář a program a kde sledovat Moto gp živě zde 🏍️Moto GP 2021 live on line přenos
Sledujte živé výsledky Moto Gp zde 🏍️Moto Gp výsledky Kompletní výsledky závodníků MotoGP roku 2021.

Okruh se vyznačuje kombinací rychlých a pomalých zatáček, dlouhou přímkou ​​a řadou výškových změn. Ve výsledku je oblíbeným testovacím místem, kterému pomáhá obvyklé příjemné zimní počasí. Divácké zázemí, které bylo vždy dobré, bylo v roce 2002 dále posíleno otevřením nové hlavní tribuny, kterou navrhl Herman Tilke a má kapacitu 9 580. Naproti tomu na konci pitlane nyní dominuje gigantická elektronická bodovací tabule.

V průběhu let byla provedena řada revizí obvodů. V roce 1994, po tragédiích v Imole, kritizovali piloti F1 nedostatek útěku na konci rychlé šikany Nissanu a zbytečně další šikana byla narychlo postavena z hromádek pneumatik. Pravděpodobně jeden z nejhorších přírůstků na trati vůbec, přinejmenším umožnil závodu pokračovat.

Následující rok byl šikan Nissan zcela obejit, trať pokračovala v přímé linii z Campsy dolů do La Ciaxy. Původní šikana zůstává, i když se nyní používá jen zřídka, dokonce ji v posledních letech obešel i národní kurz.

Přestože byla navržena s ohledem na F1, zvyšující se závislost moderní Grand Prix na aerodynamickém přilnavosti vedla k řadě nudných procesních závodů, protože řidiči těžko předjížděli. Zejména bylo prakticky nemožné sledovat konkurenta dostatečně blízko závěrečné křivky, aby získal sjezd dolů po hlavní rovince. Chcete-li přidat další místo předjíždění, byla v roce 2004 zpřísněna La Caixa a v roce 2007 byla do předposledního rohu vložena neohrabaná šikana. Pro zlepšení předjíždění udělal jen málo, ale zpomalila auta v konečné zatáčce.

Naštěstí bez aerodynamických omezení u vozů F1 zůstal motocyklový kurz ještě několik let téměř beze změny a byl svědkem vzrušujících závodů. Valentino Rossi, který chtěl zdůraznit, že předjíždění je na dvou kolech mnohem snazší, v závěrečné zatáčce závodu 2009 odstartoval v posledním kole závodu 2009 velkolepý ponor z posledního kola, aby Španělovi popřel domácí vítězství.

Nakonec dokonce i tempo vývoje na dvou kolech znamenalo, že rychlosti začaly převyšovat bezpečnost. To se tragicky ukázalo během tréninku závodu Moto2 2016, kdy Luis Salom havaroval v zatáčce 12. Vzduchový plot poslal kolo do vzduchu a do cesty nešťastnému jezdci, který krátce nato zemřel na následky zranění. V důsledku jeho smrti závod použil rozložení, které běžně používá formule jedna, ke snížení rychlosti v té části trati, kde Salom havaroval.

V lednu 2017 prošla trať některými úpravami, které na popud FIM vytvořily vhodnější šikanu pro motocykly. Zatímco šikana F1 zůstala tak, jak byla, byla vytvořena nová varianta blíže k zatáčce Europcar, ve snaze zabránit jezdcům v proříznutí vjezdu do boxové uličky. Ukázalo se to však více potíží, než by stálo za to, protože přechod mezi novým a starým asfaltem se ukázal jako problematičtější a šikana byla opuštěna.

V prosinci 2017 byly na okruhu provedeny další změny, protože tribuny byly odstraněny, aby se přidal další odtok na výjezdu z Europcar, což umožnilo FIM úplně eliminovat šikanu a vrátit se k původnímu rozložení (ačkoli byla zachována vlásenka F1 Turn 10).

Trať byla znovuobjevena v roce 2018 v důsledku výzev jezdců MotoGP ke zlepšení přilnavosti k povrchu. Dříve byla trať obnovena v roce 2004. V roce 2019 pak přišlo na tratích 1-3 přidání trestné smyčky, kterou závody MotoGP používají od roku 2019.

Pro sezónu 2021 byl La Ciaxa corner (Turn 10) přepracován po bezpečnostních vylepšeních provedených ve spojení s FIA a FIM. Nový design je blíže původnímu rohovému profilu, který sleduje čáru mezi starým rohem a mnohem přísnější konfigurací F1 F1. Tato změna umožňuje prodloužení odtokové plochy v zatáčce, čímž se zvyšuje bezpečná vzdálenost a umožňuje automobilu i motocyklu používat stejnou verzi. Očekává se, že motocykloví závodníci budou i nadále obcházet finální šikanu na konci kola.

Adresa: Circuit de Barcelona-Catalunya SL, Mas „La Moreneta“, PD 27 08160, Montmeló, Barcelona

PH: +34 93 57 19700

Typ okruhu: Trvalá silniční trasa

Webové stránky: https://www.circuitcat.com

Article Categories:
Moto Gp · Moto Gp okruhy

Sport online | Živě sport přenosy | Online stream live | Sport přenosy živě | ČT sport online | ČT Sport živě | Liga mistrů online | Hokej live stream | F1 online sport | Lední hokej online stream | Fotbal živé přenosy zdarma | Tenis online streamy | Biatlon online sport stream | Moto GP online sport stream | NHL online stream - hokej živě | Fortuna liga - fotbal online | Extraliga ledního hokeje online | Tenis živé sport přenosy | Live Fotbal: Živě Liga mistrů online | Online sport živě