Moto GP Německo Sachsenring

📺Živé přenosy📺Live výsledky

Kdysi klasický silniční závodní okruh za železnou oponou se dnešní Sachsenring změnil na moderní arénu, kde nejlepší světoví motocyklisté mohou znovu bojovat před nadšeným davem.

Počátky začaly v polovině 20. let 20. století, kdy se dva místní obyvatelé ujali úkolu pořádat závody na silnicích kolem saského města Hohenstein-Ernstthal. Sepp Wagner a Paul Berger se nechali inspirovat dalšími časnými motocyklovými závody v této oblasti, včetně závodů Marienberg, které začaly o několik let dříve. Navzdory odporu místních obyvatel vytvořila dvojice motorku a do roku 1927 byla připravena hostit závody.

Čtyřstranný kurz, známý jako Badbergův čtyřúhelník, byl vytyčen na veřejných komunikacích z Hohenstein-Ernstthalu, vedl na sever rovnoběžně s dálnicí A4, dokud se neotočil zpět a zamířil na jih do rohu Queckenbergu, aby dokončil kolo. Kurz dlouhý 8 618 km měl trochu ze všeho; ploché výbuchy, rychlé křivky, pomalé vlásenky, běh mezi domy a uličkami samotného města a značné výškové změny, jak se vlévalo do krajiny.

První závod o Ascension víkendu přilákal 140 000 diváků a událost roku 1928 nebyla o nic méně populární. Ukázalo se také výjimečně zrádné, protože během jeho průběhu došlo k ne méně než 41 nehodám, Červený kříž hlásil, že během 133 volání o pomoc ošetřil asi 21 lidí. Místní úředníci pochopitelně zastavili řízení.

[WPSM_AC id=740]

Až v roce 1934 se obnovily závody, tentokrát se závodem, který hostil prestižní Velkou cenu Německa, která se konala jako součást prestižních mistrovství Evropy motocyklů. Bohužel nebezpečí vždy byla a tři jezdci byli zabiti, včetně mistra Evropy z roku 1933 Gunnara Kaléna a šampiona z roku 1934 Pol Demeutera. Závod pokračoval dál a v roce 1937 přijal okruh název Sachensring po uzavření kurzu Grillenburger Dreieck v Tharandterském lese, který dříve používal přezdívku. Ten rok bohužel zemřel Skot Jimmie Guthrie, který se po vítězstvích v závodech 1935 a 36 stal oblíbeným davem.

Válka zastavila řízení, ale závody se obnovily v roce 1949 a davy se brzy vrátily. Na akci z roku 1950, která se konala v rámci německého mistrovství motocyklů, se zúčastnilo 480 000 diváků. V roce 1961 však závod skutečně zasáhl, když byl zařazen jako východoněmecké kolo mistrovství světa motocyklů. Místní dvoutaktní stroje MZ byly konkurenceschopné s vybavením hostujícího výrobce a Ernst Degner patřičně zvítězil v závodě 125 ccm.

Během příštího desetiletí všechny hvězdy světových motocyklových závodů každoročně navštívily Sasko, kde Mike Hailwood a Giacomo Agostini poskytli několik vítězství, aby nadchli davy. Další potěšující dav, britský mistr světa 125 ccm Bill Ivy, se stal dalším tragickým přírůstkem do seznamu smrtelných nehod v roce 1969, kdy byl vyhozen z kola po podezření na zabavený píst.

Do sedmdesátých let začaly východoněmecké komunistické úřady na událost pohlížet s určitým podezřením, zejména proto, že to jen zdůraznilo rostoucí rozdíly mezi domácím strojním zařízením a zahraničními motocykly. Když západoněmecký Dieter Braun v roce 1972 závodil na 250 ccm viktorii, byly při přehrávání státní hymny umlčeny obvodové reproduktory. Bylo jasné, že status závodu jako události mistrovství světa skončil.

V letech 1973 až 1989 závod pokračoval, ale pouze pro jezdce a techniku ​​zpoza železné opony. Součástí mixu byly i automobilové závody – od prvních dnů tu vždy byla nějaká akce na čtyřech kolech – ale nyní se dostaly do popředí díky nedostatku stálých okruhů jinde ve východním Německu a oslabení přitažlivosti motocyklové akce.
Akce přesto byla něco víc než událost na silnici, s několika dřevěnými tribunami, které se staraly o fanoušky, a něco víc než balíky sena na ochranu řidičů, jezdců a diváků. Úmrtí pokračovala, a když byly v roce 1990 po pádu Berlínské zdi k dispozici silnější stroje, bylo jasné, že okruh je pro moderní závody jednoduše nedostatečný, a to navzdory přidání několika šikan.

V roce 1995 otevřelo ADAC Sachsen nové zařízení pro školení řidičů a na jih od původního okruhu bylo vytvořeno víceúčelové zařízení. Momementum se rychle shromáždilo, aby oživilo závody na tomto novém kurzu, a po několika počátečních úpravách byl nový Sachsenring otevřen pro podnikání v roce 1996. V této nové inkarnaci byla představena pouze malá část původního kurzu, ai to bylo vedeno opačným směrem než dříve.

Počáteční akce zahrnovaly německé mistrovství superbiků a populární pohár STW pro 2litrové cestovní vozy. Masivní havárie britského řidiče Warrena Hughese v posledně jmenovaném možná zdůraznila, že stále existuje prostor pro zlepšení a v následujících letech došlo k dalším změnám. Jízdní pruh byl v roce 1998 přepnut na opačnou stranu hlavní rovinky a došlo ke zmírnění různých zatáček a zlepšení odtokových ploch. Konečná šikana byla upravena, což výrazně zrychlilo kolo.

V roce 1998 dosáhl okruh nejvyšší úrovně certifikace FIM, což poprvé umožnilo návrat světových motocyklových šampionátů. Nové klikaté hřiště patřilo mezi nejkratší a nejpomalejší v kalendáři a ukázalo se jako ostrý kontrast se starým kurzem, ale údržba fanoušků byla působivá, zhruba 142 000 se ukázalo sledovat rychlost Micka Doohana k vítězství.

Další změny přišly v roce 2000, kdy byla prodloužena rovina v boxech a bylo uvolněno několik dalších zatáček, aby se zvýšil odtok. DTM ten rok navštívila okruh jediným způsobem, než se vydala do nového východoněmeckého domova na Lausitzringu.

Orgány okruhu přesto nebyli plně spokojeni a další zásadní změny nastaly před sezónou 2001, kdy Hermann Tilke vyvinul novou koncovou část kola, stejně jako přemístění jámy a výběhu na opačné straně hlavní rovný. Nová část se dramaticky vrhla z kopce praváka vedoucího do nové zadní části, která rychle získala přezdívku „Vodopád“. Změny také znamenaly, že okruh byl poprvé úplně uzavřen a stal se skutečně trvalým zařízením odděleným od veřejných komunikací.

Další mírné revize Omega Curve v roce 2003 a program obecného rozšiřování trati byly posledními změnami okruhu, který se stejně jako jeho předchůdce stal pevnou součástí kalendáře motocyklů a každoroční návštěva populárního ADAC Mistrovství GT Masters.

Adresa: ADAC Sachsen, PF 16 02 62, 01288 Drážďany, Německo

PH: +49 351 4433190

Typ okruhu: Trvalá silniční trasa

http://www.sachsenring-circuit.com Webové stránky