Moto GP Thajsko Buriram United International Circuit
Buriram United International Circuit explodoval na scéně motoristického sportu a poprvé vytlačil Thajsko na mezinárodní scénu. Díky sponzorské dohodě s pivovarem, který je nyní také známý jako Chang International Circuit, byl tento okruh vytvořen podle nejvyšších standardů FIA a FIM, což jej potenciálně dá do souladu s budoucími závody Formule 1 a MotoGP.
Tento projekt je strojcem bohatého místního politika a bývalého ministra vlády Newina Chidchoba, který také vlastní fotbalový klub s jeho bohatým novým stadionem kousek od trati. Cílem bylo vybudovat venkovské město (jehož název v khmerském jazyce znamená „město štěstí“) na sportovní destinaci ve snaze posílit jeho profil a přilákat cestovní ruch na severovýchod Thajska.
Stavba okruhu 2 miliardy bahtů (kolem 38 milionů £) začala v březnu 2013 a postupovala velmi rychle. Hermann Tilke byl zaměstnán k návrhu masterplan, s krátkým, že co největší část trati by měla být viditelná z hlavní tribuny 50 000 sedadel. Díky dostupnému pozemku o rozloze 1 200 akrů to stále umožňovalo zahrnutí dvou dlouhých přímých úseků (z nichž jeden je dlouhý 1 km) a kompaktnějšího komplexu před tribunou.
Živý přenos, plán a živé televizní vysílání MotoGP 2021
Samotné jámové garáže jsou neobvykle umístěny pod hlavní tribunou, aby nebránily výhledu, a výsledkem je velmi impozantní stavba, která dominuje panoramatu a připomíná budovy jámy v Le Mans.
K dispozici je celkem šest variant obvodů, z nichž tři lze spustit současně. Kratší rozvržení bylo konfigurováno s ohledem na místní závodní mistrovství, protože obvykle používají mnohem méně poháněná téměř sériová vozidla, která by nebyla vhodná pro dlouhé rovinky.
Okruh byl také od počátku navržen s ohledem na noční závody a je vybaven světlomety po celé délce podle standardů FIA. Další zvláštností je přidání dvou velkých rybníků uvnitř obvodu, které mají pomoci cirkulaci vzduchu kolem komplexu, aby se snížily účinky thajské vlhkosti.
Stavba byla z velké části dokončena do září 2014 a inspekce FIA později v tom měsíci po prohlídce trati potvrdila stav prvního stupně okruhu. Původně měl okruh splňovat pouze status Grade Two, ale jeho podporovatelé se rozhodli tlačit vpřed s vyšším stupněm, aby přilákali větší výběr světových sérií.
Okruh byl slavnostně otevřen 4. a 5. října 2014 návštěvou japonské série Super GT. Silná propagace akce přiměla 130 000 zvědavých diváků, aby se zúčastnili závodního víkendu, a v mnoha případech uviděli vůbec první živou událost motoristického sportu. Vzepřeli se teplu a vlhkosti při pečení, aby byli svědky vítězství Kazuki Nakajima a Jamese Rossitera z RCF Petronase Toma v GT500. Vyznamenání GT300 si odnesli Kazuki Hoshino a Španěl Lucas Ordonez z japonského týmu NDDP Racing.
Závodní kalendář na rok 2014 dokončilo několik dalších závodů, včetně FIM Asia Road Racing Championship a Thailand Super Series.
World Superbike a World Supersport debutovali v březnu 2015 a před velkým davem vyprodukovali dobré závody. Okruh si získal pochvalu od jezdců, v neposlední řadě místního hrdiny Ratthaparka Wilairota: „Opravdu to miluji, protože můžete vidět celou trať, pokud jste na tribuně. Také při jízdě si to opravdu užívám – vypadá to snadno, ale když chcete jet rychle, nemůžete tlačit na přesnost. Musíte jet hladce a udržovat rychlost v zatáčce rychle. “
Jezdec Kawasaki Jonathan Rea také vyzdvihl vlásenku pro pochvalu: „Turn 3 je jako velká zatáčka, protože nastupujete na šestém rychlostním stupni a je zpět se třemi rychlostními stupni a sklopíte jej na nerovnosti. To je dobrý pocit,“ říká.
Vzhledem k tomu, že se Super GT vrací později v průběhu roku a asijská série Le Mans se pravděpodobně vrátí v roce 2016, kdy obnoví delší plán sérií, zdá se, že ambice učinit z Buriramu jeden z nejdůležitějších okruhů v Asii je po ruce.
Adresa: Buriram United International Circuit, 30/2 Moo 4, Tambon Isan, okres Muang, Buriram 31000, Thajsko
PH: +66 2940 6759
Typ okruhu: Trvalá silniční trasa
Webové stránky: http://www.bric.co.th