Moto GP 2021 Velká cena Portugalska

📺Živé přenosy📺Live výsledky

Tento víkend cestuje MotoGP do Portimaa na Grand Prix Portugalska. Zde se dozvíte, jak to sledovat, kdy začíná a další.

Jak mohu sledovat portugalskou MotoGP?

Následující kanály budou vysílat portugalský závod MotoGP:

Evropa :

Česká republika :Nova Sport 1

Španělsko: DAZN
UK: BT Sport
Francie: Canal +
Německo a Rakousko: ServusTV / DAZN
Itálie: Sky Sport
Maďarsko: Spiler TV
Nizozemsko: Eurosport
Asie:

Japonsko: G + / Hulu
Thajsko: PPTV
Indie: Eurosport
Indonésie: Trans 7
Malajsie a Singapur: Fox Sports
Amerika

USA: NBCSN (live)
Kanada: DAZN
Brazílie: Sport TV
Argentina: ESPN +
Oceánie

Austrálie: Fox Sports
Nový Zéland: Sky TV

 

Moto GP Velká cena Portugalska program

Pátek, 20.listopadu 2020
10:00 – 10:55 Moto3 1.volný trénink
11:10 – 12:20 MotoGP 1.volný trénink
12:35 – 13:30 Moto2 1.volný trénink

13:50 – 14:45 Moto3 2.volný trénink
15:00 – 16:10 MotoGP 2.volný trénink
16:25 – 17:20 Moto2 2.volný trénink

Sobota, 21.listopadu 2020
10:00 – 10:40 Moto3 3.volný trénink
10:55 – 11:40 MotoGP 3.volný trénink
11:55 – 12:35 Moto2 3.volný trénink

13:35 – 13:50 Moto3 Kvalifikace (1)
14:00 – 14:15 Moto3 Kvalifikace (2)
14:30 – 15:00 MotoGP 4.volný trénink
15:10 – 15:25 MotoGP Kvalifikace (1)
15:35 – 15:50 MotoGP Kvalifikace (2)
16:10 – 16:25 Moto2 Kvalifikace (1)
16:35 – 16:50 Moto2 Kvalifikace (2)

Neděle, 22.listopadu 2020 (SEČ)
10:00 – 10:20 Moto3 Warm-Up
10:30 – 10:50 Moto2 Warm-Up
11:00 – 11:20 MotoGP Warm-Up

12:00 Moto3 ZÁVOD
13:20 Moto2 ZÁVOD
15:00 MotoGP ZÁVOD

🏍️Moto Gp živě 🏍️

Kde sledovat MotoGP na internetu ?

MotoGP nabízí vlastní streamovací službu na vyžádání pro živé přenosy Grand Prix. MotoGP Video Pass je k dispozici za roční poplatek 139,99 EUR. Uživatelé si také mohou službu předplatit měsíčně za 29,99 eur. Několik místních vysílacích společností také streamuje závody MotoGP na svých oficiálních webových stránkách.

Autódromo Internacional do Algarve

Autódromo Internacional do Algarve, který se nachází nedaleko města Portimão, se v roce 2008 otevřel velkým fanfárám s velkou nadějí na přilákání Velké ceny Formule 1. Finanční potíže původních majitelů pozastavily tuto vznešenou ambici, dokud pandemie Coronavirus nenabídla nečekanou příležitost uspořádat Grand Prix nejen Formule 1, ale i MotoGP v roce 2020.

🏍️Moto Gp živě 🏍️

V mezidobí se okruh stal široce používaným zařízením (často jednoduše označovaným jako Algarve Circuit nebo Portimão Circuit) a patří mezi přední motoristická místa v Portugalsku.

Plány okruhu byly poprvé oznámeny v roce 2002, ale problémy se získáváním požadovaných financí pozastavily projekt na několik let. O tři roky později a návrhy získaly novou podporu, když portugalské ministerstvo hospodářství a ministerstvo životního prostředí vydali společné prohlášení podporující plány na posílení ekonomiky v regionu vytvářením nových pracovních míst a přilákáním více turistů.

 

Navzdory odporu různých politických stran přidělovalo městské shromáždění v Portimao dva pozemky o celkové rozloze 800 akrů pro nový okruh a související obchodní park a souhlasilo s koncesemi na pomoc soukromé společnosti Parkalgar při zřízení zařízení, včetně 10leté daňové úlevy a nízké roční nájemné za pozemek.

Konečné plány okruhu byly poprvé představeny v únoru 2008 na bohatém ceremoniálu, kterému předsedali portugalští ministři hospodářství a inovací, mládeže a sportu po boku starosty města Portimão a ředitele obvodního projektu Paula Pinheira. Uspořádání napsané architekty Ricardo Pina představovalo moderní rozvržení se smíšenou rychlostí, které odpovídá nejvyšším standardům FIM a FIA. Neobvykle to zahrnovalo značné změny nadmořské výšky – mnohem více, než je vidět na většině ostatních moderních míst – a vytvářelo něco dramatického efektu horské dráhy.

 

Nedílnou součástí plánů byla další motokárová dráha, technologický park, pětihvězdičkový hotel, sportovní komplex a apartmány. Nový komplex pokrývá 300 hektarů půdy s kapacitou až 100 000 diváků včetně VIP věže s 15 000 místy k sezení.

Působivě byl okruh a jeho vedlejší budovy dokončeny za pouhých sedm měsíců za celkovou cenu 195 milionů EUR. Dva dny po otevření získal nový okruh Portimão certifikaci FIM, což umožnilo uskutečnit jeho první významnou událost na podzim, v rámci mistrovství světa superbiků. Na akci se představí „domácí“ tým, tým Parkalgar Honda World Supersport byl založen ve snaze propagovat nové místo konání. Je smutné, že jezdec týmu Craig Jones byl zabit při nehodě v Brands Hatch tři měsíce před Algarve; obvod by v následujícím roce odhalil sochu na jeho počest, zatímco jeden z rohů byl pojmenován podle jezdce Cheshire.

 

Zimní testování Formule 1 bylo dalším na pořadu jednání nového konání, protože FIA ​​po vlastních důkladných kontrolách udělila licenci 1. stupně. Týmy McLaren a Honda řádně dorazily v prosinci 2008, přičemž španělský testovací jezdec Pedro de la Rosa vytvořil rekord McLarenu na 1 m 28,719 s. Toyota ji následovala počátkem roku 2009.

První celosezónní kalendář zahrnoval kola šampionátu A1GP, Le Mans Series, FIA GT a pokračování světových superbiků, zatímco WTCC a GP2 následovaly v roce 2010. Řidiči i jezdci byli nadšeni uspořádáním, které propagovalo dobré závody

Ale zatímco se sportovní kalendář okruhu začal prosazovat, v zákulisí se finance začaly rozpadat. Začaly se hromadit značné dluhy, přičemž dvěma z hlavních věřitelů byla banka BCP a stavební společnost Bemposta. Dalším hráčem, který prohrál, byla skupina Formule 1, která za závod GP2 2010 dlužila přibližně 4 miliony dolarů.

Problémy znamenaly zastavení plánovaného technologického parku, zatímco budova hotelu a bytové domy zůstaly dokončeny jen částečně. Tři věřitelé, Siemens, Ensul Meci a SPIE – kteří byli zodpovědní za elektrickou infrastrukturu na závodní dráze a přilehlých pozemcích – požádali během tohoto období o insolvenci a zatímco vedení společnosti Parkalgar bojovalo za předložení různých restrukturalizačních dohod, psaní se zdálo být na zdi.

Poté v září 2013 získala státní společnost Portugal Capital Ventures kontrolu nad společností Parkalgar. To ve skutečnosti znamenalo, že portugalští daňoví poplatníci nyní vlastnili oba hlavní závodní okruhy v zemi, přičemž Estoril byl obdobně zachráněn z finančních potíží v roce 1998.

Naštěstí dostal tento okruh zelenou, aby dokončil všechny práce, přičemž stránka se nyní může pochlubit působivým 75-pokojovým hotelem „Race Resort“, který je vybaven vnitřním bazénem, ​​vířivkou, saunou, skotskou sprchou a tureckou lázní. Jinde je The Five sofistikovaná restaurace umístěná nad závodní dráhou, zatímco kancelářské prostory jsou k dispozici také pro začínající podniky. Nakonec se letovisko může pochlubit také moderními a prostornými apartmány s výhledem na hory.

Pod novým vlastnictvím se objevily náznaky slibu, s revitalizovaným kalendářem na rok 2014, včetně světových superbiků, podporovaných GT Open a sérií Blancpain Sprint, vedle nového Maxi Endurance 32 hodin závodu, nejdelší nepřetržitý vytrvalostní závod v svět. Okruh také zintenzívnil své úsilí o zajištění špičkového motoristického sportu, zdokonalil svůj FIA Grading na plný stupeň 1 a zahájil jednání s Dornou o kole mistrovství světa motocyklů.

V roce 2017 byly tyto ambice částečně splněny, když Dorna souhlasila s tím, aby se Portimão stalo „rezervním“ místem pro případ, že by v plánu nastaly problémy s ostatními. V takovém případě z toho nic nebylo až do pandemie koronavirů v roce 2020, kdy šéfové obvodů dali najevo svou ochotu pořádat akce za zavřenými dveřmi, dokonce až do úplného procvičení protokolů.

Poté v červenci 2020 bylo oznámeno, že na okruhu se bude konat Grand Prix Portugalska Formule 1 ve dnech 23. až 25. října 2020, protože do kalendáře byl přidán jeden ze tří evropských závodů, které nahradí kolo v USA, Kanadě a Mexiku. MotoGP ho následovalo a v srpnu 2020 oznámilo, že Portimão bude blíže sezóně poté, co byly zrušeny události v Thajsku, Malajsii a Argentině.

Relativní úspěch Portugalska při řešení Covid-19 znamená, že se obě akce budou konat za účasti diváků, i když budou zavedeny protokoly, které napomohou sociálnímu distancování se.

Před oběma závody byl okruh zcela obnoven, aby odstranil některé znatelné nerovnosti, které se vyvinuly v posledních letech. Práce proběhly koncem srpna a ředitel závodu F1 Michael Masi navštívil v polovině září okruh Algarve, aby provedl kontrolu a definitivní odhlášení z práce. Očekávalo se, že událost Formule 1 použije variantu s šikanou Turn 1, jak se dříve používala během závodů GP2 v roce 2009. Obnovena však byla pouze rychlejší neficane, a proto bude o této variantě vyjednávat vozy F1. Očekává se, že MotoGP využije běžný cyklistický okruh, jaký dříve používaly mistrovství světa superbiků.