MotoGP Finsko KymiRing

📺Živé přenosy📺Live výsledky

Nejnovější finský automobilový závodní okruh byl od počátku navržen tak, aby umožnil návrat špičkových mezinárodních závodů do země poprvé od začátku 80. let. KymiRing bude hostit MotoGP od roku 2020, poté, co podepsal dohodu s promotéry sportu Dornou.

Plány zařízení, které se nachází v Tillole poblíž města Kouvola, byly poprvé předloženy v roce 2006, oficiální oznámení organizace Pohjola Racing v roce 2009. Uzavřením papírny chtěla místní vláda podporovat nové projekty. to by zvýšilo zaměstnanost a komplex KymiRing vyhověl zákonu. Cílem projektu je vytvořit nové místo pro motoristický sport s infrastrukturou, která umožní pořádání významných akcí a zároveň nabídne celoroční bezpečné prostředí pro výcvik řidičů na dvou a čtyřech kolech.

[WPSM_AC id=740]

Apex Circuit Design byl představen v roce 2010, aby přezkoumal původní návrhy obvodů s přihlédnutím k pokynům FIA, optimalizovanému využití půdy, sníženému množství materiálu a využil nápady k dosažení vyššího komerčního výnosu a výnosů. Hlavní plán trati byl připraven s financováním FIA v rámci Programu zlepšení zařízení 2010.

Hlavní trať dlouhá 4,6 km byla navržena v souladu s klasifikací FIA 2, ale úpravou bezpečnostních oblastí by ji bylo možné přizpůsobit požadavkům F1. Na dvoukolové straně splňuje trať požadavky klasifikace FIM třídy A. Jedním z cílů návrhu bylo využít výhody zvlněného terénu; obvod poskytuje výškový rozdíl 18 metrů mezi nejvyšším a nejnižším bodem. Odklon zatáček se mění v různých bodech dráhy, maximálně 10% ve třech zatáčkách zvyšuje mechanickou přilnavost pro sousední možnosti řízení a předjíždění.

Hlavní trať prošla během své konstrukční fáze několika konstrukčními změnami, přičemž finální verze byla vyjednána ve směru hodinových ručiček přes 17 zatáček, 11 doprava a 6 doleva, každá z hlediska rychlosti a poloměru (některé kombinují různé poloměry) , rovněž nabízí plynulé a vzrušující jízdní úseky se čtyřmi rozpoznatelnými klíčovými body předjíždění. I když byly navrženy kratší varianty „východ“ a „západ“, od roku 2019 byla zkonstruována pouze spojovací silnice East GP s okruhem a zbývá zjistit, zda bude obvod West GP zaveden později.

Vedle okruhu Grand Prix bude samostatná motokárová dráha a terénní trať, přičemž je plánována také rallycrossová trať. I když se motoristický sport může chytit titulků, není to jediná aktivita v zařízení. Společnost Test & Training společnosti Alex a Franze Wurze navrhla specializované zařízení pro školení řidičů, které nabídne různé možnosti školení od osobních automobilů po těžká nákladní vozidla, autobusy a motocykly.

V místě, které se po otevření stane největším zařízením svého druhu ve Skandinávii (v tomto procesu předjíždí norský Vålerbanen), obsahuje výcvikové zařízení řidičů sekce pro nácvik jízdy v kluzkých podmínkách, tratě pro nácvik vyjednávání překážek, simulaci smyků a zobrazení rychlosti.

Stavba komplexu probíhala od roku 2016 do roku 2017, 2018 a do roku 2019, test MotoGP byl naplánován na 19. až 20. srpna. Navzdory pochybnostem, že to bude hotové včas z některých stran, obrovské úsilí znamenalo, že testovací jezdci první třídy byli řádně schopni vjet do města, jak bylo plánováno. Prvním jezdcem na trati a mužem, který se zapsal do historie jako první jezdec MotoGP, který překonal KymiRing, byl místní hrdina Mika Kallio na palubě svého KTM RC16 vybaveného nejnovějším podvozkem KTM. Všech šest testovacích jezdců nakonec okusilo okruh, přestože podmínky nebyly ani zdaleka ideální a po celý den pršelo.

Tento okruh bude mít svůj úplný debut v MotoGP v roce 2020 a zbývá zjistit, jaké další kategorie mohou také obsahovat, jako jsou DTM, WTCC a možná i potenciální cíle řady Blancpain GT.

Adresa: KymiRing, 748, Kymentie, 47400 Kausala, Finsko

PH: +358 40 0754882

Typ okruhu: Trvalá silniční trasa

Web: https://kymiring.fi