Shanghai International Circuit – F1 Grand Prix Číny

📺Živé přenosy📺Live výsledky

Šanghajský mezinárodní okruh je dlouhý 5,45 kilometru a má 16 zatáček, devět praváků a sedm leváků. Jedinečná kombinace pomalu se točících zatáček, rychlých zatáček, vlásenek, dlouhých a krátkých rovinek klade vysoké požadavky na brzdné systémy v automobilech, což činí Šanghaj jedním z nejnáročnějších okruhů sezóny F1. Společně s mnoha dalšími okruhy Formule 1 jej navrhl německý architekt Hermann Tilke.

[WPSM_AC id=229]

Okruh je ideální pro předjíždění, protože má jednu z nejdelších rovin, 1,1 kilometru, v kalendáři závodů Formule 1. Klíčem k dlouhé přímce je sled rohů těsně před ní, a proto přítlak směřuje k vyššímu konci. Trať má šířku od 13 do 20 metrů. Nejvyšší stoupající sklon činí 3 procenta a dolní sklon 8 procent. Vyskytly se problémy s odtokem deště a silný déšť často způsobuje dlouhé nasazení bezpečnostních vozidel.

Dokončení Shanghai International Circuit trvalo pouhých 18 měsíců. Zatížení půdy by bylo příliš těžké na to, aby bylo možné ji unést, proto bylo do bažin vloženo 40 000 kamenných pilířů, které poskytly stabilní základnu pro trať. Místo konání bylo slavnostně otevřeno 6. června 2004 a pojme přibližně 200 000 diváků. Rubens Barrichello z týmu Ferrari vyhrál ve svém debutu Grand Prix Číny. S cenou 240 milionů dolarů byl Šanghajský okruh nejdražší závodní dráhou Formule 1, kterou bylo možné postavit. Shanghai Circuit je také místem pro propagační akce, automobilové displeje, výstavy, tiskové konference a rozsáhlé aktivity.