Moto Gp Itálie Misano

📺Živé přenosy📺Live výsledky

Závod byl poprvé navržen v Misanu poblíž pobřeží Jaderského moře v roce 1969, kdy byly poprvé předloženy plány na nový autodrom v soukromém vlastnictví. Zatímco původní návrhy přinesly určitou pochvalu, rychle se zvedly otazníky ohledně jejich vhodnosti pro automobilové závody a získal se větší pozemek. Revidovaný návrh Autodromo di Santamonica byl schválen v roce 1970 a stavba byla zahájena v listopadu téhož roku.

Nový okruh byl dokončen v následujícím roce, ačkoli byl uveden do provozu až v srpnu 1972. Do značné míry plochý design, který se několikrát přepnul, byl jedním z nových druhů okruhů, které se objevily v 70. letech; podle dnešních měřítek bezpečný, ale možná ne nejinspirativnější pro řízení. Zařízení bylo jednoduché; jámy byly malé a otevřené, vedle kterých seděla budova sloužící výhradně k umístění kanceláří závodních drah. Jedním neobvyklým prvkem nového okruhu bylo nasvícení reflektorů, které umožnilo pořádání nočních závodů.

S vývojem sedmdesátých let začalo Misano přitahovat prestižnější kategorie závodění. Formule 2 byla pravidelným návštěvníkem a vítězi byli Wilson Fittipaldi, Hans Stuck a budoucí italské hvězdy Bruno Giacomelli, Andrea de Cesaris a Michele Alboreto. European F3 dělal několik vnějších okolností, zatímco World Sportscar Championship a European Touring Car Championship dělal sólová vystoupení v roce 1978 a 1986, resp.

[WPSM_AC id=740]

Právě motocyklové závody však Misano skutečně přivedly na světovou důležitost. V letech 1985–1987 se zde konaly mistrovství světa, kde se konaly tři závody pod hlavičkou nedalekého knížectví San Marino.

Po roční pauze se mistrovství vrátilo v roce 1989 na Grand Prix národů a jednom z nejkontroverznějších závodů šampionátu. Již před začátkem závodu vyjádřili jezdci obavy z kluzkosti povrchu trati, takže když začal padat déšť, vedoucí signalizovali zastavení závodu. Přední jezdci, včetně Schwantze, Raineyho a Sarrona, vyzvali k tréninku k posouzení podmínek na trati před jakýmkoli restartem, ale organizátoři to odmítli. Až na 10 se všichni rozhodli protestovat na závodě a nechal Pierfrancesca Chiliho, aby vybojoval vítěze, jásajícího sarkastickým potleskem bojkotujících jezdců. Ukázalo se, že to bylo jediné vítězství Chili v objemu 500 ccm.

Navzdory debaklu pokračovaly mistrovství světa v návštěvě ještě dva roky pod hlavičkou San Marina, poté jako italská GP v roce 1991. Okruh však byl technicky příliš krátký (přibližně o 30 metrů) na pořádání mistrovství světa a FIM nakonec požadoval úpravy.

V roce 1990 byla první část trati upravena odstraněním Esses a jejich nahrazením konstantním poloměrem zatáčky, jednoduše nazvaným Curva Misano. Poté začala stavba nové smyčky na konci kola. To bylo dokončeno včas pro sezónu 1993 a přineslo trať na požadovanou délku pro FIM. Předchozí konfigurace byla také stále k dispozici pro použití, což znamená, že poprvé bylo možné závodit s dlouhými a krátkými variantami. V této době byly také otevřeny nové garáže, technické prostory recepce a velké mediální centrum.

Po změnách bylo Misano obnoveno na mistrovství světa v roce 1993, ačkoli se špičková kola v následujících letech nevrátila. Světové superbiky, které Misano poprvé navštívily v roce 1991, se od roku 1993 staly součástí jeho kalendáře.

Další vylepšení budov výběhu a boxů proběhly v letech 1996 a 1997, přičemž revidovaná a zpřísněná verze Variente del Parco debutovala v roce 2000 s cílem zpomalit finální zatáčku a udržet jezdce dále od stěny boxové uličky. Mezi další novinky v tomto období patřil první divácký stánek s 5 000 sedadly, který byl otevřen v roce 2001.

Šéfové obvodů začali plánovat další změny, aby získali zpět cirkus MotoGP v roce 2005. Radikální projekt renovace a modernizace začal výstavbou nového hlavního vchodu, následovaný v roce 2006 novým lékařským centrem o rozloze 300 metrů čtverečních. Na konci sezóny 2006 byl okruh uzavřen kvůli celkové generální opravě, jejímž cílem bylo vytvořit nejmodernější zařízení.

Je pozoruhodné, že po pouhých pěti měsících se objevil revidovaný a přejmenovaný Misano World Circuit. Rozvržení zůstalo povědomé, i když ve skutečnosti z původního rozvržení obvodu zůstalo jen velmi málo. Snad nejvýznamnější změnou bylo rozhodnutí spustit nový kurz ve směru hodinových ručiček a obrátit předchozí směr okruhu. Mezi změnami byly také větší výběhy, moderní bezpečnostní zábrany a výrazně vylepšené divácké zázemí s kapacitou 23 000 lidí. Čtyři nové vstupy na okruh také dramaticky zlepšily přístup diváků.

Pro sezónu 2008 byla provedena další revize, se zpřísněným otočením o dvě, což vedlo k plynulejšímu otočení Variente del Parco. Současně byl prodloužen výjezd z boxové uličky, takže se namísto konce hlavní rovinky namíchal zpět na trať ve třetí zatáčce.

V letech 2008 a 2009 byly na různých místech instalovány nové kryté tribuny, což zvýšilo kapacitu na 75 000 diváků, z nichž 26 000 sedí na tribunách. Systém umělého osvětlení prošel také radikální modernizací: bylo postaveno 17 světelných věží vybavených generátorem. Okruh tak upevnil další ze svých jedinečných vlastností: možnost provozovat soutěže v noci.

Mezi další inovace patří partnerství se společností Cisco za účelem poskytování Wi-fi po celém webu, přeměna zdravotnického centra na zdravotní středisko otevřené pro všechny a instalace solárních panelů na střechy tribuny.

V listopadu 2011 oznámil okruh, že má být přejmenován na World Circuit Misano Marco Simoncelli, na počest místně narozené hvězdy MotoGP, která byla zabita před týdnem během malajské GP.

Úpravy úniku v závěrečném rohu sezóny 2015, ve shodě s kompletním obnovením okruhu. Na oba projekty dohlížel Dromo z popudu FIM, který požadoval revize za účelem zvýšení bezpečnosti kolem kurzu. Mezi ně patřily revize obruby kolem klína, které velmi vítali konkurenti, zejména ti na dvou kolech.

Do roku 2019 vedly stížnosti na přilnavost povrchu koleje k plánům na další obklíčení okruhu, tentokrát pod dohledem Maurizia Crispina, inženýra a ordináře silnic, železnic a letišť na polytechnice v Miláně a ředitele MCI Infrastructure Engineering tým, který práci provedl v březnu 2020. Výsledky vedly ke zlepšení přilnavosti, ale novým – a mnohem hlasitějším – stížnostem na hrbolatý povrch trati zejména od jezdců MotoGP, přičemž Fabio Quartararo to přirovnal k motokrosové trati a Pol Espagaro dorovnal hrboly „šíleně velké“. Valentino Rossi byl však měřenější, a poznamenal: “Misano je vždy trochu ošidné. S novým asfaltem odvedli velmi dobrou práci, protože má velmi dobrou přilnavost a je zde méně nerovností, ale na některých místech jsou i některé špatné. .

Ať už je realita jakákoli, znamená to, že existuje další hlavolam pro řidiče, jezdce a jejich inženýry, aby dostali hlavu, aby získali maximální rychlost ze svých nastavení.

Adresa: Misano World Circuit, Via Daijiro Kato, 10 47843 Misano Adriatico, Itálie

PH: +39 0541 618511

Typ okruhu: Trvalá silniční trasa

Webové stránky: http://www.misanocircuit.com